galopep

Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Bea Andela - 31 juli 2013 23:57

Idag när jag varit i Boxholm och ridit la alla lampor av på bilen bak och på trailern. Fan och jag som ska träna imorgon. Men när jag var iväg en sväng ikväll hade världens bästa Willy plockat isär en liten grunka och hittat en massa blippidutter som brunnit och han fixa och dona och wolla så funkar de. Stackars alla som inte har en Willy , då har Willys syster Pamela haft bilen på verkstad och betalt 3000kr innan för det varit samma problem en gång förut... Gör om och gör rätt.

Tog en tur på en något trotsig hingst hum lite mycket hästar som kommit och åkt i stallet sista tiden. Det blev ett jobb med att få honom att lyssna på matte och mycket lösgörande jobb.
Verner hade trampat av sig en sko så han får ridas imorgon, tror han har rört sig tillräckligt i hagen idag.
Nu ska jag ta mina nya piller och hoppas på en hel natts sömn, godnatt.
Lev Väl!

Av Bea Andela - 31 juli 2013 16:10

Varit iväg med Grålle och ridit lite programdelar i Boxholm, han var som en bomb att sitta på och sen hoppa en katt upp ur gräset sidan om banan kan säga att han är kvick i benen den hästen, phu satt kvar.
Men när han väl taggar ner är han såååå fin, vilket driv det är i honom tänk när man har honom med sig i ett helt program.
På väg hem genom tjurhagen blev dom väldigt intresserade av min trailer , inte så roligt att gå ut och stäng efter mig.

Och sen kom hela gänget kan säga att jag var kvick i benen nu.

Väl hemma fick Grålle gå ut sidan om Verner så får jag se om dom kan gå ihop eller inte , herr Grå är ju rätt tuff.

Ganska lugnt när Grålle talat om vem som bestämmer på Abbetorpett, så då käkar vi lite. Verner tyckte det var tryggt att få en Kompis

Fux

Av Bea Andela - 31 juli 2013 00:06

Livet fullständigt rusar på, och här hemma är det allmän kaos med löptikar och hanhundar.....
Det har varit för varmt för mig , sover ännu sämre en vanligt.
Och så har det kommit en ny häst i stallet en ny Fux. Han ska stå här till en början i 2 månader.
Kommer en presentation imorgon och kanske en bild. Nu är det dax att sova
Lev Väl

Ovido - Quiz & Flashcards