galopep

Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Inte igen!

Av Bea Andela - 16 juni 2013 13:56

Vår galna granne har nästan mejat ner oss med bil och trailer , hon är verkligen obehaglig tar och kör rakt i mot oss och sen i sista stund vejde hon ca 30 cm från Grålle och Willy och jag trodde att nu går det åt helvete.
Ja vad gör man..... ?
Och sen när vi joggade över betet och jag tyckte att jag tittade som attan på marken och bara red i det korta gräset, så var det ett Kidd som skrek skyhögt. Jag trodde jag skulle dö och då inte av att jag satt osäkert i sadeln på Galope. Utan av min fasa för att kiddet skulle va skadad, hem fort som attan och in med hästar, och sen in  i bilen och upp och kolla om det var kvar. Ut på betet och med plasthandskar lyfte jag den lille och kolla han verkade hel. Vi la honom igen och sen får vi hålla koll på att allt verkligen är ok.

 
 
Ingen bild

Willy

16 juni 2013 14:03

Och det var inte första gången hon höll på att ha ihjäl oss.

Bea Andela

16 juni 2013 15:00

Nä i höstas kasta dom ut en vedklamp på hästen , så jag flög av med ambulans och hjärnblödning som resultat.

 
mia

mia

16 juni 2013 17:16

Hua,,,går det att prata med den där grannen? Oförskämt som bara den, är det. Man utsätter andra för ren livsfara. Har dessvärre oxå en sådan granne. Hoppas rådjursungen klarar sig. Följer din blogg, Bea och tyckr det är trevligt. Är ju oxå lycklig ägare av PRE, sedan 7 veckor tillbaka.

http://www.jonshage.bloggplatsen.se

Bea Andela

16 juni 2013 21:58

Hej Mia!
Grannen är tyärr sjuk i huvudeti höstas kasta dom ut ett vedträ på en av mina hästar så jag föll så illa så det blev ambulans och en hjärnblödnig, så nä dom går inte att prata med. Deras hästar och hundar togs ifrån dom pga vanvård!
Kiddet blev hämtat av sin mamma och mår bra!
Så roligt att du köpt en PRE vart har du köpt den du måste berätta, eller jag får gå in på din hämsida och kolla.
Ha de bra!

 
alma

alma

17 juni 2013 00:00

Hur kan ni lägga upp bilder och skriva till ? Jag kan bara skriva! Snälla svara på frågan! Jag är en nybörjare<3

http://almassah

Bea Andela

17 juni 2013 00:06

Hum. ,,,, om du menar bilder med text i mellan kan jG bara göra det från dator. Om du menar bild över eller under text går det från min IPhone.
Tack för att du läser min blogg!

 
Ingen bild

mia

17 juni 2013 08:30

Så frustrerande att andra utsätter en för faror. Kan det vara en ide´att skriva upp varje händelse eller anmäla? Vi har haft "diskussion " md våra grannar då deras hund anfallit vår dotters valp vid främst ett ( sedan har det skett efter det) tillfälle, där hon blev illa skadad. Mannen var oförskämd mot mina döttrar , istället för att fråga hur det hade gått. Framförde vad jag ansåg om det till hans fru. Efter det, har jag råkat ut för " små obehagliga överraskningar" när jag ridit förbi deras ställe. De har två egna hästar, som inte rids , för de är så osäkra själva. Dotterns hund blev angripen för tredje gången för en vecka sedan. Lastbilen som mannen kör, dundrar förbi i alltför hög fart när han passerar oss på smal grusväg och ja, listan kan göras lång. Så , vad gör man? Säger ni åt era grannar? Eller blir det värre då? Vår PRE är uppfödd av Övrarps stuteri. Hans helbror rids av Therese. Pappan är Bodeguero. Vi köpte honom från en ung tjej , som haft honom hemma på sin gård. Han är väligt sparsamt riden och långt efter i sin utbildning, men mycket väl hanterad. Kul att följe er!

Bea Andela

17 juni 2013 09:14

Hej igen Mia! Jag har varit inne på din sida och vet nu vilken häst du köpt, jätte fin!
Vi har försökt att prata med dom men hon är inte frisk, och den värsta är nog hennes Far man i 65 år åldern. Dom är verkligen jätte obehagliga!

 
Ingen bild

Lotta

17 juni 2013 10:19

Hej bea
Så tråkigt med sådana grannar.
Nästan ännu värre då de själva har o håller på med häst.
Men jag tror att man ska ta en bok och skriva ner datum och närmat händer för ev framtida behov. Så blir det inte bara hörsägen.
En kompis som har stora problem med en ilsken granne blev rekommenderad av en advokat att bokföra ALLA händelser.
Bara ett tips.
Lotta

Bea Andela

17 juni 2013 15:51

Bra tipps! Ja den gången med vedträt finns ju dokumerad via ambulans !
Men tack så mycket!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards