galopep

Alla inlägg den 31 maj 2013

Av Bea Andela - 31 maj 2013 23:57

Idag fick jag en dum idé , jag bytte hage på Galope. Han galopperade som en vettvilling. Men till slut blev han lugn och hitta lite gräs längs kanterna. Men säg den lycka som varar. När jag tog in honom hade ha lik förbannat sprungit mer och trampat av sig höger fram. Kan säga att detta var inte snyggt gjort ingen hov kvar att spika i. Fan jag ser min Final nästa helg försvinna. ...........

Deppade ihop och tog Grålle och gav mig ut en runda i solnedgången Göken satt och lät KoKo och det doftade underbart av Liljekonvalj och 20 grader varmt , måste va den underbaraste kvällen än sålänge i år.
Det hade ramlat ett träd över stigen och jag kunde inte låta bli, å så kul det är att hoppa. Sen upp på vårat fält där jag satt och gymnastik hoppa och fick en mycket laddad häst att rida hem på. Tog trädet på vägen hem åxå och jädrar i min lilla låda va han bocka i landningen!
Och så hemma igen va det bara att bita ihop och ge sig på den trasiga hoven, lyckades få på en baksko.
Och Galope lyckades trampa upp i lådan och skada sig lite på höger bak. Så i morgon får vi se hur det ser ut på båda benen :(
Vet att jag ligger i gränslandet på höger fram........ Så imorgon får vi se


Skapa flashcards