galopep

Direktlänk till inlägg 24 maj 2013

Oj oj oj min nacke.

Av Bea Andela - 24 maj 2013 00:46

Idag var det dax igen för träning för Lotta Esping och det var den store Grålle som skulle träna. Sist han gjorde de var i November innan jag fick ridförbud, och då var han bara så Amazing ja helt enkelt så fin att rida. Denna stora gråa känsliga svår i mun ,heta och skarpa häst allt hade lossnat och gudars vilken häst att rida. Men nu har han bara joggats i skogen av sambon och de var bra men sen kom hovbölden från helvetet och han blev stående helt i 6 veckor och 2 kurer penicillin. Ja och så var de med den fina hästen att rida, inte varit så svår att jogga igång MEN nu när kraven ökar kommer hans skarpa sida den jag fick smaka på i tisdags. Och min nacke mår inte bra av de........
Så till träningen idag, jodå det fanns bra stunder, och hade jag inte haft en så bra tränare som peppar att det kommer bli bra, ja då hade jag nog gett upp. Fast det bästa med dagens Rappestads tur var att få träffa Emma och underbart söte Adrian, mina tankar finns hos Er idag Fredag.

Min nacke är verkligen inte bra ljust nu, har ont så detta känns ju inte så lysande i för imorgon, så
Grå nr 2 fick ladda i hagen inför träningen med dom stora grabbarna imorgon, ska bli så skoj och samtidigt lite pirrigt att få va med på min udda grabb bland dessa Dressyr eliter.
Ikväll fick han ett bad och pyssel han börjar bli göööör van vid att schamponeras flera gånger i veckan och han är verkligen silver färgad. ( otur för honom att han har en allergisk matte )
Nä sova och hoppas pillerna gör någon nytta.
Sovgott , Lev Väl !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards