galopep

Alla inlägg den 24 maj 2013

Av Bea Andela - 24 maj 2013 23:05

Idag har jag varit och tränat med Galope för ingen mindre än förbundskaptenen Bo Jenå på Sissi Liljas fina anläggning.
Måste säga att jag var lite pirrig i magen, hästarna som är med är riktigt fina hästar dom flesta utbildad MSVA eller Intermedier så även den jag delade med Nina Lilja på Larsson som gjorde fina serier och galoppsax och så fiiiina pirouetter.
Men min Kung var fin och fick beröm för sina fina gångarter och att han var utvecklingsbar och en snygg häst som syns i mängden <3
Fick jobba med övergångar och formen och att jag skulle ställa högre krav på honom. Tänk att jag har en så fin häst att träna med, som tack fick han gå beta lite och sen gå ut och rulla sig.....
Med på träningen hade jag 2 ny funna vänner Pär & Claes som hade med nybakat bullar och kaffe, och vilka bullar mums! Tack Pär!
Nu ska jag bara njuta av värmen frän kamin och glida ner i soffan med en god Whisky
Ha se gott, Lev Väl

Av Bea Andela - 24 maj 2013 00:46

Idag var det dax igen för träning för Lotta Esping och det var den store Grålle som skulle träna. Sist han gjorde de var i November innan jag fick ridförbud, och då var han bara så Amazing ja helt enkelt så fin att rida. Denna stora gråa känsliga svår i mun ,heta och skarpa häst allt hade lossnat och gudars vilken häst att rida. Men nu har han bara joggats i skogen av sambon och de var bra men sen kom hovbölden från helvetet och han blev stående helt i 6 veckor och 2 kurer penicillin. Ja och så var de med den fina hästen att rida, inte varit så svår att jogga igång MEN nu när kraven ökar kommer hans skarpa sida den jag fick smaka på i tisdags. Och min nacke mår inte bra av de........
Så till träningen idag, jodå det fanns bra stunder, och hade jag inte haft en så bra tränare som peppar att det kommer bli bra, ja då hade jag nog gett upp. Fast det bästa med dagens Rappestads tur var att få träffa Emma och underbart söte Adrian, mina tankar finns hos Er idag Fredag.

Min nacke är verkligen inte bra ljust nu, har ont så detta känns ju inte så lysande i för imorgon, så
Grå nr 2 fick ladda i hagen inför träningen med dom stora grabbarna imorgon, ska bli så skoj och samtidigt lite pirrigt att få va med på min udda grabb bland dessa Dressyr eliter.
Ikväll fick han ett bad och pyssel han börjar bli göööör van vid att schamponeras flera gånger i veckan och han är verkligen silver färgad. ( otur för honom att han har en allergisk matte )
Nä sova och hoppas pillerna gör någon nytta.
Sovgott , Lev Väl !

Av Bea Andela - 24 maj 2013 00:46

Idag var det dax igen för träning för Lotta Esping och det var den store Grålle som skulle träna. Sist han gjorde de var i November innan jag fick ridförbud, och då var han bara så Amazing ja helt enkelt så fin att rida. Denna stora gråa känsliga svår i mun ,heta och skarpa häst allt hade lossnat och gudars vilken häst att rida. Men nu har han bara joggats i skogen av sambon och de var bra men sen kom hovbölden från helvetet och han blev stående helt i 6 veckor och 2 kurer penicillin. Ja och så var de med den fina hästen att rida, inte varit så svår att jogga igång MEN nu när kraven ökar kommer hans skarpa sida den jag fick smaka på i tisdags. Och min nacke mår inte bra av de........
Så till träningen idag, jodå det fanns bra stunder, och hade jag inte haft en så bra tränare som peppar att det kommer bli bra, ja då hade jag nog gett upp. Fast det bästa med dagens Rappestads tur var att få träffa Emma och underbart söte Adrian, mina tankar finns hos Er idag Fredag.

Min nacke är verkligen inte bra ljust nu, har ont så detta känns ju inte så lysande i för imorgon, så
Grå nr 2 fick ladda i hagen inför träningen med dom stora grabbarna imorgon, ska bli så skoj och samtidigt lite pirrigt att få va med på min udda grabb bland dessa Dressyr eliter.
Ikväll fick han ett bad och pyssel han börjar bli göööör van vid att schamponeras flera gånger i veckan och han är verkligen silver färgad. ( otur för honom att han har en allergisk matte )
Nä sova och hoppas pillerna gör någon nytta.
Sovgott , Lev Väl !

Av Bea Andela - 24 maj 2013 00:46

Idag var det dax igen för träning för Lotta Esping och det var den store Grålle som skulle träna. Sist han gjorde de var i November innan jag fick ridförbud, och då var han bara så Amazing ja helt enkelt så fin att rida. Denna stora gråa känsliga svår i mun ,heta och skarpa häst allt hade lossnat och gudars vilken häst att rida. Men nu har han bara joggats i skogen av sambon och de var bra men sen kom hovbölden från helvetet och han blev stående helt i 6 veckor och 2 kurer penicillin. Ja och så var de med den fina hästen att rida, inte varit så svår att jogga igång MEN nu när kraven ökar kommer hans skarpa sida den jag fick smaka på i tisdags. Och min nacke mår inte bra av de........
Så till träningen idag, jodå det fanns bra stunder, och hade jag inte haft en så bra tränare som peppar att det kommer bli bra, ja då hade jag nog gett upp. Fast det bästa med dagens Rappestads tur var att få träffa Emma och underbart söte Adrian, mina tankar finns hos Er idag Fredag.

Min nacke är verkligen inte bra ljust nu, har ont så detta känns ju inte så lysande i för imorgon, så
Grå nr 2 fick ladda i hagen inför träningen med dom stora grabbarna imorgon, ska bli så skoj och samtidigt lite pirrigt att få va med på min udda grabb bland dessa Dressyr eliter.
Ikväll fick han ett bad och pyssel han börjar bli göööör van vid att schamponeras flera gånger i veckan och han är verkligen silver färgad. ( otur för honom att han har en allergisk matte )
Nä sova och hoppas pillerna gör någon nytta.
Sovgott , Lev Väl !

Skapa flashcards