galopep

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

En Grå i onåd..........

Av Bea Andela - 21 maj 2013 23:08

Började dagen med att starta upp kroppen som var allmänt dålig idag, efter mycket kaffe tog jag så tag i första hästen.

Det blev Galope, han var ren och fin efter gårdagens bad i K9 grejer. Måste säga att manen har fått en annan dimesion, så mjuk och silki och lätt att reda ut. De här med lång man är ju en främmande värld för mig, fniss jag som vill ha allt frisserat. Men har man köpt en Champion kan man  ju inte kapa manen, till och med jag tycker det vore hädelse, tror jag behandlar den bättre än mitt eget hår och med dyrare produkter. Så när han var ryktad och alla grejer på och de e mycket skydd överallt och boots, han får inte trampa sig det är lite skört nu när jag börjat sätta lite mer press på honom, han orkar inte så länge och då är det lätt hänt. Ut i skogen en runda och sen upp på fältet och trimma lite galopp, han har lite svårt för det här med förvänd, men sakta men säkert går det framåt. Grå nr 1 tyckte det var jobbigt så det blev korta sekvenser Och sen jobba honom lång och låg som avslutning. På väg hem upptäckte han beteshästarna och talade högt och tydligt om att här kommer jag och jag är Kung för de har min Matte sagt   väl hemma fick Kungen  beta gräs och sen gå ut och rulla sig de e han bäst på!

 

ganska kul bild då Fuxen bakom åxå är min.


Sen var det dax för lunch för mig och alla Doggarna. Mätta i magen åkte jag, Jack & Eroz mina trogna följeslagare till Mjölby för att köpa lite foder och lämna grejer på brodyr.

Så var det dax att rida Grå nr 2 inte den lättaste häst jag haft ( och vi har gjort honom själv) hur kunde de bli så här skarpt   det var ju inte riktigt vad vi tänkt när vi la PRE på vårt SWB sto, men nu har vi honom. Innan min skada var han såååå fin att rida men efter  6 veckor med en helt kass hov ( värsta hovbölden jag varit med om Penicillin x2) är han nästan igång eller han är igång och ska börja sättas i riktigt jobb. Och de e då det blir jobbigt, denna häst ska inte stå  blir inget kul att rida då halva passet består av levader och carioller inte så bra för min nacke, Matte helt slut men ge mig,,,,,, skulle inte tro de!!!!

Vet ju hur fin han är när han är i form så det är bara att slita på...... Hujeda mig min kropp.

 

se så from han kan se ut.

Imorgon blir det träning för Sissi Lilja, hoppas jag tar mig ur sängen. Godnatt   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards