galopep

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Längesedan

Av Bea Andela - 20 maj 2013 11:39

Nu har det gått en tid och mycket har hänt.

Galope tränar på och börjar kännas mer och mer stark i kroppen och jag börjar hitta knapparna mer och mer tillochmed galoppknappen   Vi fick hoppa in och va lag ryttare i divIII då det var många halta hästar, så tävlingsdebuten kom väldigt snabbt. Så vi träna de på att rida program och jag lastade och åkte bort till Anna & Jonas så vi fick testa på ett nytt ställe, han var sååååå fin allt funka perfekt och jag sa till Willy at går han så här kan han gå på 70%.

 


På Torsdagen hade LRS CR dressyr på tävlingsbanorna så jag tyckte att det var ett bra tillfälle att åka och generalrepetera inför Lördagen, han är ju rätt hingstig att rida blad andra hästar ute, framridningen är ute och programet inne.

Eftersom det regna var det tyvärr inte så många som kom och det var inte så många hästar på framridningen. Men min fina häst var duktig och sprang ihop hela 69,4% och det var en bra känsla i handen.


Så kom då den stora dagen våran tävlingsdebut programet var LC:2 och Div III hos LRS på Tollstad

väl på plats var det för mig att gå och anmäla och visa pass osv.

Sen var det dax att lasta ur en taggad hingst, när väl allt var på plats var det bara matte som skulle upp. Väl i sadlen talade Kungen om att han var där och alla blickar riktades på en taggad hingst som studsade fram. När jag kom in på framridningsbanan satte jag honom i jobb direkt och då var min fina häst på jobbet och var så duktig på en mycket trång framridning. Det blev lite tidigt vi tog ut honom så nu vet vi de, och mycket att titta på så här på våren (brunstider).

När det var vår tur att gå in i collectingring var han min fina Kung och gick som en lite klocka i programet det sista man gör i detta program är en travlägning och det är han inte stark nog till att göra. Men han påbörjar den bästa vi någonsin fått till, och vad gör dumma matte då jo ber om lite till och smack där kom galoppen. Men men glad och otroligt nöjd matte skrittar ut på sin Kung.

Och hör och häpnad vi fick lite över 68 % och blev 4a i våran första start! Och laget kom på en 2a plats så nu är det FINAL som gäller.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards