galopep

Direktlänk till inlägg 17 april 2013

Ben gick av...

Av Bea Andela - 17 april 2013 11:02

Idag var det ett soligt varmt Östergötland men blåsigt, och just idag gillar jag blåsten då det torkar upp snabbare. Vid utsläppet var det hela 10+ , jag mår så mycket bättre i kroppen när det är varmt.
När jag släppte ut Galope idag tog jag ett vanligt repgrimmskaft då jag tycker han går och tjafsar lite med kedjan ( sen gillar jag ju inte att behöva ha kedja på hästar) och han går ju i hagen längst bort och går ut sist. Men min Kung var duktig och tog tillsägelsen utan kedja lycklig Matte! Sen givetvis är det kedja som gäller när man är ute och åker med honom.
När vi kom fram till hagen så är han blixt snabb och lägger huvudet lite på sned, för han vet att Matte har godis i fickan. Och denna Kunglighet är lite kräsen se köpta äpple som jag hade skurna i bitar igår , de duger inte då spottar han. NÄÄÄ det ska va dom fyrkantiga som smakar Rosemarin, Timjan då är han nöjd. Konstigt så snabbt dom får nya vanor, tror inte han fick godis i tid och otid innan.
När jag väl stängde grinden gick det i ilfart ut till det lerigaste stället och det var som om något slog av benen på honom, en mycket lerig men nöjd hingst titta sen på sin Matte.

 
 
Ingen bild

MariaG

17 april 2013 11:39

Haha sån skitgris, och han ser verkligen ut att njuta!! Tur han inte bröt nåt ben som man först kunde tro!!
MariaG

Bea Andela

17 april 2013 21:35

Ha ha! Nä det var ju tur, men dom veck sig verkligen blixter snabbt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Ovido - Quiz & Flashcards