galopep

Alla inlägg den 16 april 2013

Av Bea Andela - 16 april 2013 22:23

Idag har varit en helt otrolig dag så varmt och skönt ute. Har tillbringat dagen med att räfsa löv och snygga till nu när snön äntligen smält! Och så har jag väntat på att Patrik ska komma med hösilage. Det lär ju gå åt mer nu när våren har låtit oss vänta , tror ju inte på betessläpp om 3 veckor. Och sen har vi ju den ena 3 åringen skadad så vi får se när dom kommer ut.
Jag fullkomligt ÄLSKAR att vara ute nyss kommit in och klockan är 22 och 10 grader varmt ute. Saknar dock Älskingen som är i Tyskland , ska bli skönt att han har 2 dagars semester när han kommer hem.
Galope har fått gå ute läääääänge idag, och sen in och pysslas om. Blev omsorgsfull ryktning jag är ju lite gammaldags jag gillar ryktborste och skrapa. Men det måste va en riktig ryktborste med tagel , min gamla är bäst. Köpt en ny likadan men näää inte lika bra.
När sadel beskydd och boots var på och jag färdigklädd var det bara att tränsa och hoppa upp. Provade idag det bruna rundsydda Döbbert på Galope, kan inte bestämma om han ska ha svart eller brunt.
Blev en tur genom skogen och ut på vårat bete, de hade torkat upp bra på den bortre ändan så jag kunde trimma lite där. Blev lite galopp jobb på volt , vilket han tycker är jobbigt och vill gärna flyta ut och inte hålla volt spåret. Spårar jätte bra i trav jobbet och ganska lätt att ställa om. Till hans stora fasa ligger det några stockar som man kan hoppa, dom var gör läskiga. Så nä han är nog inget terrängämne, men han är duktig med att gå i vattnet nu.
Bild på Galope i det bruna Döbbert.

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards