galopep

Direktlänk till inlägg 11 april 2013

Trassel...

Av Bea Andela - 11 april 2013 09:43

Idag ville inte min kropp alls, svårt att äta frukost. Idag skulle jag till sjukgymnasten igen och handmottagningen ( med tummen).
Hos sjukgymnasten gick det rätt bra fick lite nya övningar, men han tycker jag ska kontakta läkaren då jag har ont i nacken och fått tillbaka några symtom.
Sen var de dax för tummen, gick väl så där, dom kunde inget göra för den är för dålig. Finns troligtvis bara en sak att göra och de är att steloperera den, känns ju inget kul att börja trassla med operationer och skit igen NU VILL JAG JU RIDA .
Men det är nog så att det är ända sättet att bli av med värken och kunna få ett bra grepp med den ( eller bättre) ... Ja det va allt om trasslet med tummen , detta gör mig ledsen.
Tur jag har världens bästa gråa pojkar.
Efter en lite deppig dag gick jag ut och ryktade Galope stod läääänge och pysslade tränade på,att fläta hans man. Trotts att den var full av pälsglans för att kunna reda ut den fick jag flätan att sitta hela mitt rid pass.
Idag gick han sin skogsrunda med stort självförtroende och var väldigt på, med öronen fram och spana vad som skulle komma efter nästa krök. Lilla backen ner som han gått göööör sakta i , fick jag bromsa honom lite i nu, kul!
När vi kom till vattnet var det tjohooo va skoj matte, och han travade ut och sen lekte han med vattnet så jag blev blöt igen.
När vi kom tillbaka började de skymma så det blev bråttom att sadla Grålle, han har ju inte varit så rolig att rida nu efter vilan, han blir ju så het och det är inte bra för min nacke med alla dessa luftsprång. Men idag var han fin och jag kunde känna lite av den fina trav vi hade jobbat upp innan mitt ridavbrott, och då är han sååå fin att sitta på. Sen brast det lite efter galoppen då han blev lite vild igen, men vi hitta tillbaka. Klockan 20,30 klev jag av Grålle och efter allt var klart i stallet nattade jag dom och äntligen var det tid för mig att få lite mat ( fast först alla hundarna)
Imorgon kommer äntligen Willy hem från Umeå, så skönt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bea Andela - 26 november 2015 13:50


Nu har Galope vintervilat i nästan 3 veckor, och både han och jag längtade ut i skogen. Stod länge och ryktade min kung , har inte blivit så mycket pyssel med honom då jag inte varit hemma. Kungen nöjt av att ha sin matte för dig själv, och varje d...

Av Bea Andela - 17 oktober 2015 13:18

Upp i ottan och iväg till Askersund med Galope. Första klassen var LA:3 och han var så med mig och jag hade en härlig känsla. Gick upp i ledning och slutade 3a till sist. Var så nöjd och hade en härlig känsla hela programmet. Tyvärr var priset det...

Av Bea Andela - 5 oktober 2015 22:47

Trollet är helt underbar och är ett A-barn i allt hon gör. Hon har fått börja stå en stund i egen Box och är helt cool och äter och lägger sig och sover helt lugnt. Men jag har aldrig hört någon klucka i sig mjölk så länge när dom släpps ihop igen ef...

Av Bea Andela - 2 oktober 2015 09:01


Idag är det 25 år sen.25 år av oändlig saknad.25 år av en otröstlig sorgJag har fortfarande svårt att ta in att Du inte finns, svårt att förstå att jag har klarat 25 år utan DigTiden går men, i mitt huvud står tiden still, allt är lika tydligt som de...

Av Bea Andela - 25 september 2015 20:37


Ja jag tycker det var nödvändigt Anna! Och jag är glad och stolt över min Pepino häst och det är tradition att man märker spanska hästar och jag kommer göra det igen. Och jag tycker det är skit snyggt ! ...

Skapa flashcards