galopep

Alla inlägg den 9 april 2013

Av Bea Andela - 9 april 2013 20:57

Huvudvärken lyckades jag bota, jiiipiii!
Tog en PW med Jack & Eroz och när vi gick i väg stod en ren blank Galope i sin hage och tittade långt efter oss. Hundarna och jag gick 45 minuter och njöt i solen hittade fler Tussilago som tittat fram, blir lycklig inombords av dessa som gula blommor. När vi kom hem igen var det INTE en blank Galope som vänta, skoja med mig att han lyckats rulla sig ordentligt i leran (vårens baksida ) och den rena fina manen var som rastaflätor av lera...
Efter mycket möda att få honom ren sadlade jag och hoppa upp, kom på mig själv med att jag sitter och ler på hans rygg :)
Turen gick genom skogen och ut på vårat bete och sen över lilla diket som han hoppar lätt som en plätt nu, duktig Galope !
Sen kom vi fram till det farliga vattnet ( smältvatten som bildat en stor damm ) och idag hoppa han rätt ut och började leka med fram benen så jag blev helt dyngblöt, så söt han är fina hästen.


Sen var det Grålles tur att ta samma runda. Han går ju under namnet broderbråttom och idag var en sån dag , satan så het han är den hästen, men stundtals fin.
Nu är det rätt skönt i soffan, tar lite imot att gå ut och natta dom och ta in 3 åringarna, 1 2 3 bara att ta satts och gå ut.
Bjuder på bilder på Galope plaskar i vatten

Sol

Av Bea Andela - 9 april 2013 10:09

Dagen började med en huvudvärk från helvetet, som behandlades med dubbel Treo Kaffe & 1 RedBull.
Huvudvärken borta och hästarna står och solar i morgonsolen , underbart vad skönt den värmer redan!
Mina stallkatter njuter i fulla drag av solen längs med stallväggen och några roar sig med att klättra.
Lite pyssel inne och så att dagsmejan får göra sitt, är sten hårt i backen efter ännu en kall natt.
Bjuder på bilder på min underbara luddiga Sudden & stolta Edward "Lelle" Gal

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards